Monday, September 14, 2009

Carrefour

Carrefour ehk prantsuse suur supermarketite kett on üks jube vahva koht. Seal saab terve päeva ära sisustada, mõeldes mida õhtuks süüa teha. Täna veetsin seal poes vist poolteist tundi. Ma üldse ei hakka rääkimagi veini letist (mida on 2, mõlemas saali otsas) ega meresaaduste külmletist, kus kõik austrid ja krabid (vist) veel elusalt sulle otsa vahivad. Nämma...Kõigepealt jalutasin puuvilja leti ääres, silmad peas säravad. Suur enamus puuviljadest on ju kohalik värske kaup. Seejärel mõtlesin õhtuks juustu valida. Prantsusmaa on juusturiik küll, aga et juustust annab nii palju erinevaid sorte välja mõelda, seda ma siiani ei uskunud. Kitsejuustud, lambajuustus, lehmajuustud, erinevad hallitusastmed ja erinevad hallitusseened. Üks haiseb hullemini kui teine. Ma ei hakkanud neid tundmatute nimedega juuste üldse veel vaatamagi, sest viimane kord kui me Prantsusmaal emaga “uue ja huvitava nimega” juustu ostsime, haises kogu me hotellituba nagu me oleks seal mingi naise ära tapnud ja ta oma voodisse madratsi alla peitnud (viide mängufilmile “Neli tuba”). Üllatuslikult on liha ja vorstid prantslaste jaoks sama olulised kui juustud ja veinid. Ka neid on sada erinevat sorti erinevad loomad erinevates asendites.

Nüüd istun siin oma toas, vaatan rõdul alpi mägesid, kuulan naiskoori plaati ja söön viinamarja, pirni, oliive ja kitsejuustu. Nii on tõesti hea.

Ma kuulsin täna nii toredat nalja, et ma ei tea kas naerda või nutta. Carrefourist ühikasse jalutades (mis on ainult 200 meetrit) küsisid kaks noormeest mu käest, kas ma olen Erasmuse õpilane. Tuli välja, et nemadki on erasmuslased, üks Portugalist, teine Venemaalt. Nad küsisid veel, et kus ma elan. Ma siis ütlesin, et ma elan “Skandinaavia”nimelised hoones. Selle peale vaatasid nad üksteisele otsa ja ütlesid hämmeldunud pilgul, et nad elavad “Saksamaa”nimelises hoones, kus elab “tout le monde”, mis tähendab, et seal elavad kõik erasmuslased. Kuidas on see võimalik, et mina sellest rongist maha jäin? Sest kui ma ümberringi vaatan, siis tõepoolest teistes kompleksi hoonetes nagu “Prantsusmaa”, “Türgi”, “Šveits” jms elab rohkem minuga sarnaseid noori ja käib palju vähem musti sisse ja välja. Eks tuleb mängida nende kaartidega, mis jagatud.

2 comments:

  1. Ei, ma lõpetasin nendega mängimise, kui nad kõik kaardid lauale panid :D

    ReplyDelete