Saturday, September 12, 2009

Grenoble

Täna käisin Grenoble kesklinnaga tutvumas. Ega siin liiga palju vaadata polegi. Silmaringi Prantsusmaa reisijuhis on Grenoble’le pühendatud vaid üks lehekülg, millest poole moodustab kesklinna kaart. Sellegi poolest meeldib mulle Grenoble kesklinn väga. Nimelt oli minu esmamulje Grenoble’st ühiselamu ja campuse põhjal üsna nigel. Grenoble kesklinn aga üllatas mind positiivselt. Olin juba ammu lepinud sellega, et ilmselt on Grenoble selline väike tööstuslinnake, aga kesklinn meenutab siin rohkem suurlinna. Tõepoolest siin elu kihab. Kesklinnas on ka rohkem neid tõelisi prantslasi: šikke, stiilseid, põsemusitavaid ja ilusaid inimesi. Kesklinnas kohtasin ma tõesti palju ilusaid, peente näojoonte ja hoolitsetud välimusega prantslasi, kellel silm puhkab peal.
Linn ise on arhitektuurilt tõeline prantsuse linn. Puudega palistatud avenüüd, pisikesed pargid kesklinnas, 5kordsed aknaluukidega majad jne. Ja muidugi Isére, jõgi, mis voolab läbi Grenoble. Kõik meenutab mulle veidi Pariisi. Iga maja 1.korrusel ehk rez-de-chausséel töötab mõni kiirtoidukoht nagu kebabi-, burgeriputkad ja pattisseried ehk kondiitriärid või restoranid või riidekauplused või antiigiärid. Igasse riidepoodi ma täna sisse astuda ei jõudnudki, kahtlen, kas ma oma siinviibimise aja lõpukski seda teha jõuan. Butiike on siin tõesti palju. Ja need pattisseried...Ma olen niikuinii nisutoodete fänn, aga kui saiakesi pakutakse igas asendis, igal pool, igat moodi ja värskelt, siis on võimatu neile ära öelda. Prantslased tulevad ka palju huvitavamate asjade peale, mida saiaga kokku panna. Näiteks täna nägin kommisaia. Ilmselt tuleb pikkamisi ka kõik need saiakesed ära proovida. Oh tere tulemast, päästerõngas mu kõhu ümber!
Käisin ka Grenoble muuseumis, sest reisijuht ütles, seal leidub ka Picasso ja Matissi töid. Pilet oli kõigest 2 eurot üliõpilasele (tavapilet 5 eurot). Prantslased pole nagu norrakad, nad saavad aru küll, et ega nende puukirik mingi Hagia Sophia pole, mille eest olen nõus maksma 20 eurot. Tegin muuseumile tiiru peale, nägin kahte Picassot ka ja läksin Victor Hugo väljakule, kus pidi saama tasuta wifit. Jõudsin täpselt 5 korda msni logida ja oma meilid ülelugeda, kui mu kannatus katkes ja otsustasin koju sõita, sest mul oli juba tõesti väga külm. Kuigi temperatuurid ulatuvad siin 20-28ni, oli täna väga külm tuul.
Kodus sain veidi filmi vaadata ja süüa, kui kostus koputus. Ukse taga oli Ika. Ma ei tea, miks ta mul igal õhtul külas käib. Ehk ta arvab, et ma ei saa üldse hakkama siin ilma temata, või et mul hakkab igav? Kuna ta eile juba oli siin veetnud mitu tundi ja läks ära alles kell 00, siis ma kartsin, et ta jääks tänagi poole ööni. Nii ma siis hakkasin vaikselt vihjama, et tahan magama minna (pesin hambaid, tegin voodi üles), aga ega ta ei liigutanudki end, enne kui ma ütlesin, et tahan magama minna ja avasin talle ukse. Ma kardan, et ta hakkab mulle varsti närvidele käima.
Bonne nuit!

2 comments:

  1. kas see ika on see n***er või? lucky you:)

    ReplyDelete
  2. 1. Kes nüüd pikki ja põhjalikke postitusi kirjutab?!?!?!!?!?! (igatsed meid sama palju, kui mina teid igatsesin)
    2. Ika likes Triin!!! Nä-nä-nä-nä-nää-nää

    Bonne nuit! Sulle kah Mademoiselle :)

    ReplyDelete