Thursday, September 17, 2009

Grand Place

17.09.

Tuleb välja, et Grenoble on tunduvalt suurem linn, kui ma endale ette kujutasin. Siin elab 165 000 inimest, kuid ma ei uskunud, et need lisa 65001 inimest, keda Tartus pole, võiksid nii suure erinevuse teha. Esiteks on kesklinnas asuvas vanalinnas, mis on peamiselt jalakäijate tsoon va trammid ja mis on kordi suurem kui Tartus, pidevalt suurel hulgal rahvast. Teiseks kestab trammiga kesklinnast kojusõit ligikaudu 20 minutit ja kodust campusesse sõit võtab umbes sama kaua aega. Kui kujutada ette, et kesklinn asub linna keskel (üllatus), siis campus asub sellest idas ja minu kodu asub sellest lõunas. Trammid on siin kõige parem viis liikuda, mugav ja kiire ja otseteid kasutav just nagu metroo. Aga mulle suurlinnad väga-väga meeldivad ja olen rahul, et Grenoble osutus suuremaks, kui arvasin. Teha ja näha on palju, linn kihab elust kogu aeg.

Täna pärastlõunal sattusin taevasse: otsustasin poodlema minna. Terve Grenoble kesklinn on täis mitte ainult tuntud kaubamärke nagu Pimkie, Bershka, Promod, Tommy Hilfigerit ja muid Cucci-Muccisid, vaid igal tänaval leidub ka ohtrasti butiike, kus üllataval kombel polegi alati meeletult kõrged hinnad. Jalutades ühest poest välja ma juba kartsin, mis mind järgmises ees ootab: ilusaid riideid on nii palju ja nad on väga odavad, sestap olin väga rahul, et mul Prantsusmaa pangakaarti veel käes pole. See on küll tore, et Grenoble’s (mis on Prantsusmaa mõistes pigem väiksem linn) on kõik mu lemmikriidepoed olemas. Oo jaa. Kuigi, mis seal imestada, tegu on ju Dauphiné regiooni pealinnaga.

Täna avastasin veel, et trammi- ja bussipeatusel, mida mina oma kodu lähedal kasutan, on põhjusega nimi Grand Place (suur väljak). Nimelt selgus, et Carrefour (mis on kohe seal lähedal) on tegelikult ühe suurema, et mitte öelda tohutu kaubanduskeskuse osa. Sellesse kaubanduskeskusesse on proovitud ära paigutada kõik poed, mida ma täna vanalinnas juba nägin. Lisaks veel Grenoble ainuke H&M. Ühesõnaga, tuleb välja, et minu maja ees on Grenoble teine ostukeskus. Ja kui ma poleks internetist uurinud, kus asub see Grenoble ainuke H&M, siis ma ilmselt oleks veel jaanuariski teadmatuses elanud.

1 comment:

  1. Tühja sest H&M-st, kui sa prantsusmaal oled! Niuks, tahan ka ilusaid riideid... Eestis on poed praegu väga mõttetut kaupa täis. Peab vist sulle ikkagi külla tulema (sest vein ja juust on ju sul ka seal......)

    Tervitan!
    Säälikumutt

    ReplyDelete