Sunday, November 29, 2009

Chartreuse




See nädal oli viimane tõeliselt raske koolinädal. Kolmapäeval tegin ühes aines suulise ettekande kalade spermakonkurentsist. Olin eelnevalt endale paberile teksti valmis kirjutanud ja oli vaja ainult maha lugeda. Minu prantsuskeel on nii koomiline, et ma ei saanud muudmoodi, kui muiates ette lugeda oma tarka teksti, samal ajal mõeldes, et miks mu prantsuskeel kõlab inglise aktsendiga? Tõesti ei tea, see on mul vist prantsuskeele tunnist külge jäänud, kus britid räägivad prantsuskeelt nagu ingliskeelt. Väga piinlik oli. Ma olen küll oma elus teinud nii saksa kui inglise keeles power pointi esitlusi, aga neid keeli ma valdan ja ma pole kunagi paberilt midagi maha lugenud. Nii et ma püüan selle hetke oma mälust kustutada. Üldiselt olin üllatunud, kui hästi prantslased ettekandeid tegid: vabalt, selgelt, illustreerivalt ja ilma maha lugemiseta.
Kolmapäeval tegin tasa kõik need kained päevad siin Grenobles. Otsustasime Katkaga baari minna, tema viimast päeva Grenobles tähistamas. Alustasime campuse baaris, kus kohtasime ka labori inimesi ja millegi pärast tehti kõikidele kaks õlut välja. Hea küll. Siis läksime edasi ühte baari kesklinnas, kus jätkasime Edelweissiga, seejärel otsustasime proovida Chartreuse (Grenoble kohalik ürdiliköör, muide mõtlesin seda ka koju kaasa osta, aga see on kõige rõvedam jook, mida ma elus joonud olen, ja ma ei taha kellelegi selliseid kannatusi põhjustada), seejärel pidime maitseelundite taaselustamiseks Mojitot jooma (midagi head igasse päeva, kuigi baarimees tegi mojitot päris imelikult - shakeris - oli mojito päris hea), siis tegi libesell baarimees meile mingid banaanimaitselised rohelised kokteilid välja, siis võtsime kiri (apperatiiv šampuse ja creme de cassisega - mustsõstraliköör) ja mis siis tuli...?Ahjaa, siis me saime tuttavaks kahe mehega, kes tegid meile välja sellist põnevat jooki nagu BCB. Kõlab nagu herbitsiid, ja sellise maitsega oli ka. Tegelikult päris hea, õllekokteil apelsinilikööriga vms. Aga kõike seda segamini juua? Mis mul mõttes oli? Selgus, et kliimasoojenemine ja suurkorporatsioonide konspiratsioonid maailma valitsemiseks ja seda kõike prantsuskeeles. Ajasime nende härradega ingliskeeles juttu. Ma olin "üsna" purjus, siis tulebki alati suur tahtmine elust ja maailmast filosofeerida. Ja ma ei suuda siiani uskuda, et ma tegin seda prantsuskeeles. Kahju, et ma ei mäleta täpselt, mida ma rääkisin, aga mulle endale tundus, et ma olen õudselt tark. Need härrad olid küll imestunud, et ma prantsuskeelt oskan ja Katka ka. Tore oli, et kuskil kell 2 viisid need härrad mind autoga koju (prantusmaal võib ju juua ja juhtida), aga Katka oli tulnud rattaga, ja kuidas tema, sama "lõbusas" tujus kui mina, koju jõudis, on hea küsimus. Hommikul ei olnud sellest rõõmsast tujust midagi alles, aga pärast lõunat koolisööklas oli jälle inimese tunne.
Reedel saatsin Katka Praha bussi peale (sõit kestab ligi 20 tundi). Bussijaamad ja rongijaamad tekitavad minus alati tunde, et tahaks ise ka kuskile sõita. Nüüd tekkis küll pisukene koduigatsus, aga mul pole enam tõesti palju jäänud. Üks takistus muidugi on, universumi seaduste kohaselt, peab kindlasti samal päeval, mil mul on ostetud lennukipilet, leidma aset ka eksam. Füüsiliselt ei ole mul võimalik seda eksamit semestri viimasel päeval teha, kus võiks ju juba kõik inimesed hõõgveini juua ja mitte eksameid kirjutada. Ma loodan et õppejõud sellest ka aru saab...
Laupäeval käisin matkamas. Väga kaugele ei jõudnud, sest nii ruttu läks pimedaks. tegelikult ma olen väga laisk, ja ei viitsi enne 14 välja minna, nii et siis jääbki ainult 3 tundi valget aega. Aga sellest hoolimata nägin ilusaid vaateid Chartreuse (jah, selle järgi on saanud oma nime see mürgivärvi ja -maitsega ürdiliköör) nimelisest mäeähelikust(vt. fotod) taaskord uue nurga alt ja tekitasin hea söögiisu!

No comments:

Post a Comment