Wednesday, November 4, 2009

Numbrid ja mõmmid

Viimase jutu jätkuks...Eile seisin 45 minutit järjekorras, et uuendada oma ühistranspordi kuukaarti. Sest: kuukaarte saab osta ainult teatud ajavahemikus (iga kuu pärast 20ndat vms); neid saab osta Grenobles ainult viies pisikeses büroos; neid EI saa veel osta internetist (aga see mind enam ei üllata; ainult siis, kui hakkad mingisuguseks katsejänkuks: Grenoble ühistransporti korraldav firma reklaamib: "ole üks 300 inimesest, kes on juba oma kuukaardi internetist ostnud ja tule katseta internetis kuupileti ostmist!" - linnas elab 350 000 inimest ja ainult 300 on leidnud tee internetti: jälle ei üllata!).

Kuna täna loenguid ei olnud, siis läksin laborisse oma andmetega ja statistikaga maadlema. Oh üllatust, aga täna võitsin mina! Enam ei tulnudki programmis veateadet: "you stupid son of a bitch". Kuigi ma arvan, et need olid lihtsalt õnnelikud juhused...:D Üldisel mul on karvane tunne, et mitte keegi ei tea täpselt, kuidas see programm ja need valemid, mida ma kasutan, töötama peavad. Tundub, et kõik loodavad õnne peale ja lihtsalt sisestavad andmeid suvalistel kujudel, mis annavad mingeidki tulemusi. Sest igakord kui ma küsin, miks see vajalik on või miks see nii peab olema, siis kõik ütlevad: "Ma ei tea, uuri kuskilt." Kust kohast? Või siis, kui ma küsin, pärast korduvaid katseid viga leida ja parandada, miks mul veateade ette tuli, siis vastused on stiilis "Sest sul on kuskil viga". Tõsi ka või? Aga ma arvan, et see ongi teaduse tegemine. See on üks väga rahulik, tasa-ja-targu amet. Täna näiteks pidasime lõunat tund aega ja hiljem sõime torti pool tundi. Mõnus.

Koju jõudes hakkasin kööki minema, suppi keetma, ning vaatan, köögiukse peal on silt: "Austuse puudumise tõttu koristajate ja kaasüüriliste vastu, on köök määramatuks ajaks suletud." Normaalne. Ilmselt oli seal tekitatud mingi suuremat sorti segadus. Ainult, et kas nad siis sulgevad vetsud ka, sest nii rõvedaid vetsusid, kui selles majas, ma pole enne näinud. See oleks küll vahva nali. Ja äkki isegi kasulik, selles mõttes, et äkki siis see karu hakkab enda järel ka koristama?

No comments:

Post a Comment